Witaj na naszym blogu!

Znajdziesz tutaj dawkę wiedzy, która pozwoli rozwinąć Twoją markę


ZBUDUJ SPOŁECZNOŚĆ WOKÓŁ SWOJEJ MARKI

Współcześni ludzie żyją podwójnie – w świecie offline (rzeczywistym) i online (wirtualnym). Prawie każdy z nas ma co najmniej jedno konto w mediach społecznościowych z którego korzysta każdego dnia. Media społecznościowe zrewolucjonizowały nasze życie i często są naszym podstawowym narzędziem budowania relacji z ludźmi i markami. I choć wielu wieściło już upadek tego fenomenu, to fakt jest taki, że media społecznościowe nie tylko się nie kończą, ale coraz głębiej ingerują w nasze życie.

Dzięki mediom społecznościowym komunikacja na linii firma – klient, przestała być statyczna i jednostronna. Internet jest żywym organizmem, który zatarł granice i odległości. Ludzie reagują w czasie rzeczywistym, dzieląc się swoimi opiniami w ułamku sekundy z całym światem. A skoro robią tak ludzie, to dlaczego nie mają tego wykorzystać firmy i marki? Jeszcze nigdy w historii marki nie miały możliwości tak otwartej komunikacji o tak szerokim zasięgu. Media społecznościowe w zasadzie nie zmieniły marketingu z monologu w dialog, ale stworzyły nową formę – multilog. Marki rozmawiają z klientami, klienci z markami, klienci z klientami i marki z markami – wszyscy w tym samym czasie.

Czym jest marketing społecznościowy?

To marketing oparty na rozmowach i budowaniu relacji. To wykraczanie poza oczekiwania klientów za pomocą powiązań ludzkim w świecie wirtualnym i realnym.

W jakich obszarach doskonale sprawdza się marketing społecznościowy:

  • budowanie świadomości marki
  • kreowanie określonego wizerunku marki,
  • wsparcie sprzedaży i procesu decyzyjnego,
  • podniesienie liczby potencjalnych klientów,
  • ochrona reputacji marki i prowadzenie działań PR,
  • tworzenie społeczności skupionej wokół marki,
  • poprawa jakości obsługi klienta
  • uproszczenie i przyspieszenie prac badawczych.

Jednak samo korzystanie z mediów społecznościowych to nie wszystko. Aby prowadzić skuteczny marketing społecznościowy należy wykazać się postawą prospołecznościową. Ludzie oczekują, że nie tylko będziesz reagować na ich pytania i prośby, ale liczą na nawiązanie z Twoją marką prawdziwego dialogu i partnerstwa. Postawa prospołeczna oznacza, że naprawdę wsłuchasz się w potrzeby swoich klientów, wyciągniesz wnioski i zaproponujesz konkretne rozwiązania. I mamy tu na myśli nie tylko potrzeby wypowiedziane wprost, ale także te ukryte „miedzy wierszami”.

Planowanie i pomiar skuteczności to podstawy marketingu społecznościowego:

  1. Ustal swoje cele
  2. Opracuj solidną strategię działania
  3. Stwórz konkretny plan
  4. Mierz wyniki i wyciągaj wnioski
  5. Dopasowuj się do nieustannie zmieniającego się środowiska
Scroll Up