ZAPROJEKTUJ NAJLEPSZĄ STRONĘ WWW

Jednym ze wskaźników świadczących o atrakcyjności strony www jest „wskaźnik odrzuceń” czyli procent pokazujący, ilu ludzi na 100 osób opuszcza Twoją stronę, nie wchodząc na pozostałe jej podstrony. Zazwyczaj wskaźnik ten jest stosunkowo wysoki i rzadko spada poniżej 50%. Wynika to z faktu, że strona www wydała się użytkownikowi nieatrakcyjna, niefunkcjonalna, skomplikowana i pozbawiona wartościowych treści oraz skutecznych sposobów kierujących go na kolejne podstrony.

Wniosek jest jeden – strona główna musi być Twoim oczkiem w głowie. Skup na niej całą swoją uwagę! Zrób wszystko, co możesz by strona www była Twoją najlepszą wizytówką!

Użytkownik musi poczuć, że jest na twojej stronie www mile widziany, tzn.:

  • musisz udzielić mu odpowiedzi na pytania, które jeszcze nie padły,
  • zainspirować do działania, którego przed chwilą jeszcze nie był pewny
  • wzbudzić zaufanie, choć to może być jego pierwszy kontakt z Twoją marką,
  • szanować jego czas i nie pozwalać mu błądzić po stronie,
  • udowodnić mu Twoją rzetelność i profesjonalizm.

Ponieważ coraz częściej korzystamy z internetu na urządzeniach mobilnych, musisz mieć pewność, że Twoja strona www pokazuje się prawidłowo na każdym dostępnych sprzęcie.

Na jakich elementach musisz się skupić, projektując stronę www:

  • układ treści,
  • mapa podstron i ich wzajemne powiązanie (linkowanie),
  • typografia,
  • kolory,
  • zdjęcia, grafiki, animacje i multimedia,
  • przyciski wzywające do akcji.

A gdy już stworzysz najlepszą wersję strony www, zadbaj, by panował na niej duży ruch. Nowe treści i podstrony promuj w mediach społecznościowych, a także wszędzie, gdzie tylko możesz umieszczaj linki do konkretnych podstron.

Przymierzasz się do stworzenia strony www swojej marki lub podjąłeś decyzję nad zmianą dotychczasowej? Zanim zlecisz jej wykonanie agencji reklamowej – odpowiedz na poniższe pytania. To znacznie skróci czas poświęcony na zbudowanie i postawienie gotowej strony.

  1. Czy masz już wykupioną domenę? Jeżeli masz tylko pomysł na nazwę domeny, upewnij się czy dana domena nie jest już zajęta.
  2. Jaki jest cel strony www? (np. budowanie wizerunku, sprzedaż produktów, zbieranie leadów kontaktowych)
  3. Jakie wartości reprezentuje marka i jakie cechy tworzą jej osobowość?
  4. Kto jest grupą docelową (odbiorcą i czytelnikiem strony)? Jakie treści są dla nich atrakcyjne? Jakie są ich preferencje jeżeli chodzi o poruszanie się po stronie www?
  5. Jakie zadania ma spełniać strona www? Co użytkownik ma zrobić po wejściu na stronę? (np. dokonać zakupu, wysłać zapytanie, zapoznać się z treścią strony, pobrać katalog, zapisać się na newsletter)
  6. Czy z uwagi na spójność identyfikacji wizualnej, zmian nie wymagają także inne elementy np. logotyp?
  7. Jakie produkty/usługi będziesz sprzedawać na stronie? Jakich informacje, zdjęcia, pliki graficzne muszą się znaleźć przy każdym produkcie?
  8. Kto jest konkurencją? Jakie są mocne i słabe elementy ich stron www?
  9. Jaka ma być struktura serwisu? Jakie zakładki koniecznie muszą znaleźć się na stronie?
  10. Jakie są twoje zasoby? Czy potrzebujesz stworzyć nowe treści, zdjęcia, grafiki?
  11. Jakie media społecznościowe chcesz podpiąć do strony? Czy chcesz do produktów podpiąć dodatkowe przyciski polecające lub wystawiające opinie?
  12. Czy strona ma być zintegrowana z innym programem np. CRM, systemami ofertowymi, wyszukiwarkami?

Nowoczesna strona www jest:

  • atrakcyjna
  • przyjazna użytkownikowi
  • funkcjonalna
  • angażująca
  • inspirująca

Trendy w projektowaniu stron www:

  1. Dynamika – przedstawianie treści w bardziej angażujący sposób – jako multimedialne prezentacje wykorzystujące filmy i animację, scrollowanie lub rozwijanie się i zwijanie poszczególnych elementów.
  2. Geolokalizacja – kierowanie użytkowników do najbliższego punktu obsługi klienta lub sprzedaży.
  3. Responsywność – automatyczne dopasowywanie się do wszystkich urządzeń i platform.
  4. Niekonwencjonalna nawigacja stanowiąca element zabawy użytkownika na stronie
  5. Angażujące treści do oglądania a nie czytania.

Czasami twoja marka potrzebuje strony www z konkretną ofertą. Z pomocą przychodzi formuła landing page – dedykowanej strony, która zawiera niewiele elementów a jednocześnie wzywa do konkretnego działania. Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu landing page?

  • zbyt dużo treści,
  • brak unikalnej propozycji sprzedaży (atrakcyjnej oferty, podkreślenia korzyści i najsilniejszych argumentów zachęcających do zakupu),
  • brak przycisku wzywającego do konkretnego działania lub zbyt duża liczba takich przycisków.
Scroll Up