YOUTUBE JAKO NARZĘDZIE MARKETINGOWE

Format video nie tylko przyciąga uwagę, ale także ma niezwykłą moc rozprzestrzeniania się w mediach społecznościowych. I choć w większości mediów społecznościowych istnieje możliwość publikowania i tworzenia np. filmowych relacji na żywo, moc YouTube’a nie maleje i nadal jest najpopularniejszym serwisem, który każdego dnia gromadzi miliardy użytkowników.

O czym warto pamiętać, prowadząc konto na YouTube’ie:

  • działaj w oparciu o przemyślaną strategię,
  • znajdź swój pomysł, który pozwoli łączyć pojedyncze filmy w konkretne serie,
  • zachowaj porządek i grupuj filmy nadając im określone kategorie,
  • zadbaj o wygląd kanału: dodaj grafikę w tle, linki do strony www lub innych profili społecznościowych, dodaj „zwiastun kanału” czyli film, który wyświetli się automatycznie po wejściu na nasz kanał, usuń sekcję „podobne kanały” aby nie reklamować przy okazji swojej konkurencji, dodaj sekcję „polecane kanały” jeżeli chcesz polecać inne kanały i wyłącz opcję publicznego pokazywania statystyk obejrzeń filmów, jeżeli nie chcesz się nimi chwalić,
  • nadaj filmom odpowiednie tytuły oraz opisy zawierające słowa kluczowe,
  • do każdego filmu dodaj link do swojej strony www,
  • zadbaj o atrakcyjność miniatur, które pokazują się przy filmach, ponieważ to te pojedyncze, zatrzymane slajdy decydują, czy ktoś klinie przycisk „play”, czy nie,
  • twórz playlisty ułatwiające nawigację po kanale,
  • wrzuć dodatkowe napisy w języku angielskim lub innym istotnym dla Twojej marki,
  • zachęcaj do reakcji – przypominaj o zastawianiu „lajków” lub zapraszaj do kliknięcia w przycisk „subskrybuj”
  • wykorzystuj możliwość publikowania filmów „na żywo” (możesz zaplanować konkretną datę i godzinę emisji),
  • wykorzystuj płatne możliwości promocji (reklamy, sponsoring).
Scroll Up