WYKORZYSTAJ MOC UPOMINKÓW REKLAMOWYCH

Prawda jest taka, że każdy uwielbia otrzymywać darmowe gadżety reklamowe – zwłaszcza jeśli są atrakcyjne, przemyślane, użyteczne i niepowtarzalne. To jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych, który idealnie komunikuje wartości i filozofię marki.

Jakie funkcje spełnia gadżet reklamowy?

  • wzbudza zainteresowanie marką lub konkretnym produktem,
  • przełamuje lody między marką a klientem,
  • przywiązuje do marki lub konkretnego produktu,
  • buduje lojalność wobec marki,
  • motywuje do konkretnego działania,
  • zachęca do zapoznania się z ofertą,
  • nakłania do zakupu,
  • nagradza za dokonanie konkretnego wyboru,
  • buduje społeczność skupioną wokół marki.

Dystrybutorzy i producenci gadżetów reklamowych dbają, by ich oferta była stale aktualna, odpowiadała na światowe trendy oraz wydarzenia, a także wyróżniała się na tle konkurencji. Ich katalogi pękają w szwach. Dodatkowo każdego roku pojawiają się nowe możliwości personalizacji oraz produkcji gadżetów w pełni autorskich i indywidualnych. Wybór upominku idealnego wydaje się coraz bardziej skomplikowany…

Na co zwracać uwagę przy wyborze gadżetu?

Jak w gąszczu możliwości wyłowić gadżet idealnie dopasowany do potrzeb i możliwości?

Jakie gadżety powinny wzbudzić nasze szczególne zainteresowanie?

Z przyjemnością pomożemy Wam w wyborze!

  1. Cel

    Gadżet reklamowy to nośnik konkretnych treści, które choć nie są ujęte wprost, muszą tworzyć konkretny komunikat. Zastanów się jaki efekt chcesz uzyskać wręczając go osobie obdarowywanej. Chcesz go zaskoczyć? Pomóc w wykonaniu konkretnego zadania? Zwrócić jego uwagę na pewne kwestie? Zaspokoić jakąś konkretną potrzebę? Zbudowanie rozpoznawalności Twojej marki w oczach klienta jest tak naprawdę celem pobocznym – to Twój klient i jego potrzeby powinny być w centrum Twojej uwagi.

  2. Spójność

    Każdy gadżet reklamowy musi zostać wpisany w określoną strategię działania. Pamiętaj, że jest on częścią komunikacji, jaką prowadzisz z otoczeniem. Przekaz powinien być spójny z pozostałymi elementami tej komunikacji.

  3. Pomysłowość

    Nasz klient nie chce należeć do anonimowej masy. Chce czuć się częścią elitarnej społeczności lub chce czegoś unikatowego, co totalnie wyróżni go z tłumu. Gadżet, który mu podarujesz powinien spełniać te potrzeby, dlatego przy ich wyborze ty sam musisz wyjść poza utarty schemat.

  4. Atrakcyjność

    Gadżet musi być wartościowy i atrakcyjny w oczach odbiorcy lub stanowić obiekt pożądania w środowisku w którym odbiorca się obraca. Gadżet ma trafiać w gust klienta, a nie marketera, czy Prezesa firmy. Czy wiesz, co tak naprawdę chciałby otrzymać Twój klient?

  5. Jakość

    Reprezentujesz taką jakość, jaką komunikaty które wysyłasz swojemu otoczeniu. Mówi się, że tylko bogatych stać na gadżety kiepskiej jakości. Pamiętaj, że dokonując wyboru między ilością a jakością – zawsze stawiaj na jakość. Tylko ona buduje nasz wizerunek.

  6. Personalizacja

    I chodzi nam tu nie tylko o możliwości nadrukowania na gadżecie konkretnego logo lub określonego komunikatu wzywającego do akcji. Klient chce czuć, że dobrałeś gadżet specjalnie z myślą o nim i jego preferencjach. Chce poczuć wysiłek włożony w wymyślenie, stworzenie i podarowanie mu czegoś indywidualnego. Jego imię na prezencie lub spersonalizowany bilecik z osobistą dedykacją mile „połechce” jego ego i sprawi, że gadżet postanie w pamięci na dłużej.

  7. Praktyczne zastosowanie

    Gadżet nie może leżeć bezczynnie w szufladzie, a tym bardziej nie może wylądować w koszu na śmieci. Musi towarzyszyć osobie obdarowywanej, o ile nie stale, to przynajmniej w sytuacjach, w których podejmuje on decyzję o skorzystaniu z konkretnej oferty.

  8. Dopasowanie do konkretnej sytuacji lub pory roku

    Gadżet reklamowy ma służyć tu i teraz. Osoba obdarowana musi od razu mieć możliwość, by z niego skorzystać. Tylko dzięki temu przywiąże się do produktu i marki, której go zawdzięcza.

Nie ważne, czy chodzi o realizację konkretnej kampanii czy budowanie określonego wizerunku, obecność w masowym wydarzeniu czy kuluarowym spotkaniu z partnerem biznesowym, pozyskanie nowego klienta czy zatrzymanie obecnego, podziękowanie za wieloletnią współpracę lub zwykłe docenienie faktu, że to właśnie dziś są urodziny naszego pracownika – każda firma potrzebuje gadżetu reklamowego. Kojarzycie efekt motyla? Mały gest może wywołać wielkie skutki. Życzymy Wam, aby Wasze gadżety wywoływały tylko takie efekty, jakie sobie zaplanujecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Scroll Up