TIK TOK JAKO NARZĘDZIE MARKETINGOWE

Przyznajemy się bez bicia – nie mamy prywatnych kont na TikToku i nawet nie planujemy aktywnie tam działać. Zostawiamy to naszym dzieciom. Jeżeli jednak reprezentujesz markę dedykowaną młodemu pokoleniu – musisz tu być! Fenomen TikToka już ogarnął polskich nastolatków! I nie tylko – coraz więcej celebrytów sięga po nowy kanał dotarcia do młodych fanów!

O czym pamiętać, prowadząc działania na portalu Tik Tok:

  • Magia mikrofilmów. Działalność na TikToku sprowadza się do tworzenia i publikowania 15-sekundowych nagrań, miksujących atrakcyjny obraz z popularną muzyką. Do swojej dyspozycji masz nie tylko filtry i nakładki graficzne, ale także obszerną bazę ścieżek dźwiękowych. To wystarczy, by intuicyjnie z poziomu własnego telefonu, stworzyć naprawdę wartościowy i atrakcyjny content.
  • Wielokanałowość. Filmami stworzonymi na TikToku możesz swobodnie dzielić się także na innych portalach społecznościowych, np. na Facebooku lub Instagramie.
  • Ogromne zasięgi. TikTok skupia obecnie uwagę prawie pół miliarda aktywnych użytkowników. To ogromny potencjał, tym bardziej, że zdaniem analityków, popularność tego narzędzie na pewno nie osłabnie. Pojawiają się nawet głosy, że w niedalekiej przyszłości przeskoczy popularność innych portali społecznościowych m.in. Instagrama.
  • Otwartość i tolerancja. Użytkownicy, którzy działają tu od dawna, podkreślają fakt, że TikTok to jedno z nielicznych miejsc w sieci, którego nie zalewa fala hejtu, a przestrzeń do kreatywnego wyrażania siebie znajduje tu naprawdę każdy. TikTok posiada swoje własne mechanizmy skutecznie wyłapujące negatywne komentarze. Mamy nadzieję, że nie „do czasu”.. Jedno musimy przyznać – nigdzie indziej nie dostrzegamy obecnie większej otwartości i odwagi w kreacji. Trzydziestolatkowie są pod wrażeniem! Ale może takie właśnie jest pokolenie obecnych 10-20 latków – odważniejsze i bardziej kreatywne? Z pewnością warto bacznie je obserwować, a TikTok to ku temu obecnie najlepsze narzędzie.
  • Umiejętnie korzystaj z hashtagów. To bowiem potęga budowaniu zasięgów i pozyskiwania nowych obserwatorów. Zwracaj uwagę, które hashtagi zyskują popularność i w oparciu o tą informację twórz swój content.
  • Rzucaj wyzwania. To naszym zdaniem najlepszy pomysł na zaangażowanie marki. Twórz kreatywne wyzwania i dodawaj do nich przyciągający hashtag. Jeżeli pomysł podchwycą popularni użytkownicy są duże szanse, by szybko rozprzestrzenił się na całą sieć. I nie zapomnij obserwować efektów – filmy, które powstaną mogą stanowić najlepszą reklamę Twojej marki.
  • Kreatywność, systematyczność i wytrwałość. To najważniejsze cechy, które powinny określać twoją aktywności na TikTok. Nie zrażaj się, nie poddawaj, działaj i czekaj – jeżeli prezentujesz prawdziwą wartość – prędzej, czy później sieć ją dostrzeże.
  • Magia braku reklam. Niewątpliwą zaletą podkreślaną przez użytkowników portalu jest brak reklam. I choć to nie najlepsza wiadomość dla marketerów, warto zamienić tą „niedogodność” na wyzwanie, które możemy przekuć w sukces. Tradycyjna reklama przechodzi do lamusa. Nie jest pozytywnie postrzegana przez młodych ludzi. Dlatego warto postawić na reklamę kontekstową z udziałem popularnych influencerów lub najbardziej kreatywnych użytkowników, u których dostrzeżemy potencjał i pomożemy w rozwoju. Wszystko bowiem, co powstanie w TikToku możemy promować także poprzez inne kanały, a wartościowe filmy są na wagę złota – wszędzie!
Scroll Up