MARKA DOPIESZCZONA WIZUALNIE

Identyfikacja wizualna stanowi DNA twojej marki. Pozwala natychmiastowo wyróżnić ją na tle konkurencji. Z uwagi na swoją rangę i wartość, nie może być przypadkowa i nieprzemyślana. Identyfikacja wizualna to nie tylko logo. To system wielu, wzajemnie uzupełniających się elementów: kolorystyki, kroju pisma, kompozycji, a także charakteru wykorzystywanych grafik i fotografii.

Logotyp
Jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej. To właśnie z nim najczęściej kojarzymy każdą markę. Stanowi połączenie nazwy lub jej skrótu oraz oryginalnej i unikatowej grafiki. Powinien wyrażać osobowość marki orz odzwierciedlać jej kluczowe wartości i cechy. Dobrze dobrane logo musi przyciągać uwagę oraz wywoływać u odbiorcy konkretne skojarzenia.

Key visual
Ogólna koncepcja graficzna, która zostaje przeniesiona na wszelkie nośniki komunikacji marki. To motyw przewodni, który pomaga zachować spójność i sprawia, że marka jest rozpoznawalna. Key visual sprawia, że odbiorcy widząc go nawet w niekompletnej formie, od razu rozpoznają konkretną markę.

Księga Znaku
To podstawowa wyprawka każdej marki. Stanowi dokument opisujący dokładnie logotyp, jego konstrukcję oraz zasady stosowania. Określa budowę logotypu, jego minimalny rozmiar, pole ochronne wokół znaku, dopuszczalną kolorystykę loga oraz jego wersję monochromatyczną i achromatyczną.

Księga Identyfikacji Wizualnej
To Księga Znaku poszerzona o opisy i wizualizacje wszelkich elementów tworzących wizualną tożsamość marki: wizytówki, papier firmowy, koperty, bannery, itp. Zawiera informacje na temat tego, jak skonstruowany jest każdy projekt graficzny – jakie są odległości pomiędzy jego poszczególnymi elementami, jaką zastosowano typografię, jaka jest dopuszczalna paleta kolorów, a nawet, jaka jest szerokość marginesów i interlinii w dokumentacji firmowej.

Kolorystyka
Wybór wiodącego koloru i jego konsekwentne wykorzystywanie w komunikacji jest warunkiem koniecznym tworzenia spójnego wizerunku marki. Należy pamiętać o tym, że symbolika konkretnych barw jest głęboko zakorzeniona w wyobraźni każdego odbiorcy i niesie za sobą konkretny przekaz, który musi być spólny z komunikacją marki.

CMYK, RGB, czy PANTONE?
Kolorystyka powinna zostać określona zarówno w formacie CMYK (wykorzystywanym przy wydrukach), RGB (wykorzystywanym przy projektach cyfrowych) oraz PANTONE (wykorzystywanym przy projektach wektorowych).

Typografia
Pozwala na nadanie wszelkiego rodzaju dokumentom, korespondencji i wydrukom, charakterystycznego i spójnego wyglądu. Określa dobór konkretnego fontu lub fontów, szerokości interlinii oraz opracowanie charakterystycznego stylu typograficznego.

Kompozycja
Określa konkretny pomysł zagospodarowania przestrzeni – pokazuje, w którym miejscu powinno być umieszczane logo w poszczególnych materiałach, jak i gdzie łączyć poszczególne fonty, w jaki sposób rozdzielać poszczególne elementy wizualne oraz jakie zachowywać proporcje.

O czym należy pamiętać przy projektowaniu identyfikacji wizualnej:

  • czy logo w pełni wyraża osobowość marki i odpowiada nam w 100%?
  • czy poszczególne elementy składowe identyfikacji uzupełniają się i tworzą spójny koncept?
  • czy wszystkie elementy identyfikacji są funkcjonalne i uniwersalne na tyle, by być częścią różnych materiałów promocyjnych?

Jeżeli zlecasz wykonanie identyfikacji wizualnej firmie zewnętrznej, pamiętaj, by po zakończeniu prac musisz otrzymać wszystkie pliki odpowiednio przygotowane i zapisane w odpowiednich formatach.

Pamiętaj!

  • formaty wektorowe – pozwalają nam zmieniać rozmiar grafiki, bez obaw o utratę jakości.
  • formaty rastrowe – grafika zapisana w tym formacie ma określoną wielkość, więc jej powiększenie powoduje obniżenie jakości.
Scroll Up