LOGO IDEALNE
– TO PROSTSZE NIŻ MYŚLISZ!

Logo to pierwszy komunikat jaki wysyłasz światu na temat swojej marki. Może być mi­ni­ma­li­sty­­czne i proste lub bardziej rozbudowane, jednak najważniejsze, by oddawało charakter marki i obrazowało przekaz, jaki niesie za sobą. Logo, jak nic, zapada w pamięć i mówi więcej niż tysiące słów. Kto z nas nie kojarzy nadgryzionego jabłka lub dwóch żółtych łuków tworzących literę M?

Przy projektowaniu logo należy kierować się nie tylko zasadami właściwej kompozycji, ale także zwracać uwagę na panujące na rynku trendy oraz na najbliższą konkurencję. Coraz częściej, nawet znane marki, decydują się na odświeżenie swojego logo i choć nie są to zmiany drastyczne, to pozwalają wnieść odrobinę świeżości i nowoczesności w ich wizerunek.

Zasady, którymi powinieneś się kierować tworząc logo:

  • im prościej, tym lepiej,
  • postaw na oryginalny projekt – nie kopiuj innych,
  • nie używaj zbyt wielu kolorów,
  • sprawdź, jak wygląda logo w wersji czarno-białej, jednokolorowej i w znacznym pomniejszeniu,
  • przygotuj dokument, w którym pokażesz jaką kolorystykę logo dopuszczasz przy znakowaniu materiałów promocyjnych,
  • zanim zdecydujesz się na jakiś kolor, poczytaj o jego symbolicznym znaczeniu,
  • nie używaj zbyt wielu fontów,
  • dopasuj font do stylu marki (nowoczesny lub tradycyjny),

Po czym poznać, że nadszedł już czas na odświeżenie Twojego logo:

  • logo przesłało Ci się podobać,
  • logo nie prezentuje się tak samo dobrze na wszystkich formach prowadzonej komunikacji,
  • logo przestało być atrakcyjne w oczach Twoich klientów,
  • logo konkurencji prezentuje się znacznie lepiej,
  • w firmie zaszły ważne zmiany, które warto podkreślić także odświeżonym logiem.

 

Z czego składa się logo:

  • sygnet (znak graficzny bez nazwy marki np. logo Apple składa się z samego sygnetu)
  • logotyp (nazwa firmy pokazana w graficznej formie np. logo Coca-cola)
  • claim (slogan reklamowy np. logo Nike – „Just do it”)
  • dopuszczalna kolorystyka
  • pomysł, który odróżni nas od konkurencji i zagości w głowach naszych odbiorców na zawsze.
Scroll Up