LINKEDIN JAKO NARZĘDZIE MARKETINGOWE

LinkedIn to obecnie najbardziej skuteczne narzędzie do komunikacji biznesowej. Stanowi największą bazę, kilkuset milionów specjalistów i profesjonalistów w swoich zawodach. Prawie każda osoba zarejestrowana w serwisie prezentuje tu przebieg swojej kariery lub chociaż obecnie zajmowane stanowisko. To potężna baza, z której grzechem jest nie korzystać.

LinkedIn stanowi także doskonałą platformę promocji dla freelancerów, którzy mogą prezentować tu swoje portfolio, zarówno w formie zdjęć, grafik, plików, jak i multimedialnych prezentacji. Na LinkedIn można obserwować zarówno aktywność poszczególnych ludzi, jak i prezentować treści w imieniu firmy (marki). Ideą serwisu jest budowanie sieci kontaktów i wymiana wiadomości (prywatnych i publicznych). Inni ludzie mogą potwierdzać Twoje kompetencje i umiejętności, a także polecać cię swojej sieci kontaktów. To także znakomite narzędzie wykorzystywane przy procesie rekrutacji. Umożliwia bezpośrednie kontaktowanie się rekruterów z wybranymi osobami, a także pozwala prezentować konkretne oferty pracy i budować wizerunek firmy, jako pracodawcy.

Reklamy na LinkedIn są jeszcze stosunkowo drogie, co naszym zdaniem jest jednak zaletą serwisu – nie jest zaśmiecany niechcianymi komunikatami, a przy zmusza marki to wymyślania bardziej kreatywnych form promocji. LinkedIn pozwala dotrzeć precyzyjnie do konkretnej grupy docelowej np. specjalistów ds. marketingu lub kadry zarządzającej. Pozwala także dotrzeć do przedstawicieli konkretnej firmy lub grupy konkurującej ze sobą firm. Wysyłając wiadomości sygnujemy je własnym nazwiskiem i wizerunkiem, dlatego komunikacja sprawia wrażenie bardziej profesjonalnej i jest traktowana bardziej poważnie.

O czym warto pamiętać prowadząc konto na LinkedIn:

  • uzupełnij swoje konto – im więcej informacji podasz, tym bardziej profesjonalny wizerunek stworzysz,
  • prezentuj się z najlepszej strony informuj o wszystkich umiejętnościach, odbytych szkoleniach, czy zrealizowanych projektach, rozbuduj profil firmowy swojej marki uzupełnij wszystkie informacje dotyczące struktury, profilu prowadzonej działalności, ofercie, realizacjach, nagrodach i certyfikatach,
  • nie zapomnij połączyć konta firmowego ze stroną www i profilami w innych mediach społecznościowych,
  • nie bój się prosić innych o rekomendacje lub potwierdzanie Twoich umiejętności,
  • nie krępuj się zapraszać do swojej sieci kontaktów wszystkich, z którymi łączą cię relacje biznesowe lub które poznałeś osobiście np. podczas konferencji lub szkolenia. Im większą siecią kontaktów będziesz dysponował, tym większe prawdopodobieństwo, że w przyszłości trafisz do osób, na których najbardziej będzie Ci zależało,
  • prowadź profesjonalną komunikację – LinkedIn to nie miejsce na treści rozrywkowe, to medium w którym hasło „biznes” stanowi słowo klucz wszelkich relacji,
  • buduj pozycję eksperta, twórz wartościowe treści, doradzaj, pomagaj – stań się wartościowym kontaktem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Scroll Up