fbpx

LinkedIn jako narzędzie marketingowe

16 sierpnia, 2023
  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • LinkedIn jako narzędzie marketingowe

W czasach, w których postęp cyfrowy dociera niemal do każdego zakątka świata, digital marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. Jedną z najważniejszych platform, która umożliwia skuteczne promowanie biznesu, jest LinkedIn. LinkedIn to największa społeczność zawodowa na świecie, z przeszło 850 milionami użytkowników w ponad 200 krajach oraz z 59 milionami profili firmowych. Ta platforma nie tylko służy do poszukiwania pracy i nawiązywania kontaktów zawodowych, ale również może być potężnym narzędziem marketingowym zarówno dla małych jak i dużych firm. W tym artykule przedstawiamy, dlaczego LinkedIn powinien być częścią Twojej strategii marketingowej, jak go skutecznie wykorzystać oraz od czego zacząć. 

Tworzenie profesjonalnego wizerunku marki osobistej oraz organizacji

LinkedIn dzięki swojej specyfice, która skupia się na zawodowych aspektach życia, umożliwia osobom i markom prezentację kompetencji, osiągnięć i ekspertyzy w konkretnej dziedzinie. Profil użytkownika na LinkedIn może pełnić rolę wizytówki online, gdzie warto przedstawić swoje umiejętności, doświadczenie zawodowe oraz zdobyte osiągnięcia. Z taką rolą LinkedIn najczęściej jest kojarzony, natomiast jest on również świetnym miejscem do promowania marki.

Dla firm, platforma ta stanowi doskonałą przestrzeń do prezentacji ich misji, wartości i unikalnych cech, które wyróżniają je na rynku. LinkedIn niejednokrotnie przejmuje rolę strony internetowej firmy czy miejsca na wzór wizytówki firmy oferowanej przez Google, stając się głównym źródłem informacji dla osób zainteresowanych daną marką pod względem biznesowym, konsumenckim i zawodowym. Dzięki dobrze uzupełnionemu profilowi, regularnemu udostępnianiu wartościowych treści oraz aktywnemu udziałowi w grupach dyskusyjnych, możesz budować własną markę osobistą lub budować renomę organizacji, zyskując zaufanie i uznanie wśród kontaktów biznesowych.

Uzupełnienie profilu firmowego na LinkedIn

Posiadanie profilu osobistego oraz konta firmowego na LinkedInie wymaga skrupulatnego wypełnienia wszystkich informacji. Tylko kompletne profile są postrzegane za wiarygodne i mają szansę zostać zauważone w społeczności LinkedIn.

Przykład profilu firmowego na LinkedIn

Zdjęcie profilowe oraz grafika w tle

Podobnie jak Facebook, LinkedIn umożliwia poza grafiką profilową, opublikowanie tzw. cover photo. Warto wykorzystać je do pokazania motta, sloganu czy najważniejszej myśli Twojej marki oraz przedstawienia elementów jej identyfikacji wizualnej. Staraj się nie używać grafiki w tle na profilu LinkedIn jako miejsca na agresywną reklamę.

Nagłówek

Możesz umieścić w nim hasło, jakie przyświeca Twojej działalności lub po krótce opisać, czym Twoja firma się zajmuje. Pamiętaj, aby nie rozpisywać najdrobniejszych szczegółów Twojej oferty, a jedynie dostarczyć odbiorcy najważniejszy komunikat i powód do wzbudzenia jego zainteresowania.

Branża na profilu firmowym Linkedin

Jest to bardzo ważny punkt wypełniania profilu firmowego na LinkedInie - jej odpowiednie określenie zadecyduje o tym, pod jakimi hasłami Twoja firma znajdzie się w wyszukiwarce LinkedIn. Nie pozostawiaj tego pola pustego - określenie branży sprawi, że Twój profil znajdzie się wyżej w wyszukiwaniach.  

Sekcja “o nas”

Poza ogólnym opisem działalności Twojej firmy, w sekcji “o nas” skup się również na podaniu wypunktowanych informacji. Wśród nich znajdują się: witryna internetowa, wielkość firmy (określana na podstawie liczby pracowników), adres siedziby głównej, rok założenia oraz specjalizacje. Im więcej pracy włożysz w wypełnione sekcji “o nas”, tym lepiej dla wizerunku Twojej marki i przyszłych nowych kontaktów. 

Przyciski CTA profilu

Jest to ostatni element wypełnienia profilu firmowego. To, jaki przycisk CTA wybierzesz zależy od tego, jakiej reakcji oczekujesz od użytkowników platformy LinkedIn. Możesz przekierować ich na swoją stronę internetową, do formularza kontaktowego lub bezpośrednio do numeru telefonu lub maila. 

Budowanie relacji i nawiązywanie kontaktów biznesowych

LinkedIn jest doskonałym narzędziem do budowania relacji biznesowych i nawiązywania kontaktów. Za sprawą wyszukiwarki LinkedIn możesz precyzyjnie wyszukiwać profile osób lub firm, z uwzględnieniem lokalizacji, branży i wielkości firmy, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami. Próba nawiązania kontaktu może okazać się początkiem cennej współpracy biznesowej.

Metody filtracji wyszukanych firm na LinkedIn

Ta sama sytuacja dotyczy konta firmowego. Zarządzając profilem Twojej firmy skup się na interakcji z odbiorcami - odpowiadaj na komentarze, komentuj publikacje swoich partnerów biznesowych, reaguj na ich nowe sukcesy zawodowe, odpowiadaj na otrzymane wiadomości. Pamiętaj jednak, że relacje biznesowe wymagają czasu. Budowanie zaufania, polega zarówno na zaangażowaniu w dyskusje grupowe, jak i na oferowaniu wartościowych treści, które potwierdzają rzetelność Twojej marki.

Publikowanie treści eksperckich

Prowadzenie komunikacji za pośrednictwem platformy LinkedIn może być rozpatrywane na różne sposoby w zależności od charakteru marki oraz jej strategii. Pozytywnie na zbudowanie zaufania użytkowników LinkedIn wpływa pokazywanie ważnych wydarzeń i osiągnięć z życia firmy. Warto również stanąć w pozycji marki, która zachęca do dyskusji, tworzy ankiety i aktywnie wchodzi w interakcje. Natomiast wizerunek eksperta, ze względu na biznesowy charakter kanału, jest kolejnym często wybieranym kierunkiem działań.

LinkedIn jest idealnym miejscem do publikowania treści eksperckich związanych z Twoją branżą. Możesz udostępniać artykuły, wpisy blogowe, porady, studia przypadków i inne wartościowe opracowania. Dzięki temu pokażesz swoją wiedzę i umiejętności, co zwiększy wiarygodność Twojej marki. Regularne publikowanie treści pozwoli Ci również utrzymać kontakt z obserwującymi i przyciągnąć nowe osoby do Twojego profilu czy strony firmowej.

Przykład krótkiej treści eksperckiej

Reklama i promowanie treści na Linkedin

Linkedin umożliwia niezwykle precyzyjne targetowanie płatnych działań reklamowych, które są unikatowe dla tej platformy. Żaden inny serwis społecznościowy nie pozwala na dotarcie reklamom do osób powiązanych z konkretnym zawodem, rolą jaką pełnią w swojej firmie, z konkretnymi umiejętnościami, czy zainteresowaniami - możliwości jest wiele, jak i ich kombinacji. Sprawia to, że pomimo stosunkowo wysokich kosztów reklama na LinkedIn to jedno z najlepszych narzędzi dotarcia do środowiska biznesowego, co szczególnie docenią firmy oferujące produkty oraz usługi dla klienta biznesowego o ściśle określonej charakterystyce, na przykład prezesa firmy produkującej tekstylia. Promować można konkretne posty, artykuły, reklamy zawierające formularz kontaktowy, a nawet oferty pracy.

Czym jest Linkedin Insight Tag?

Dodatkowo, jeśli chcesz promować stronę internetową Twojej firmy, może Cię zainteresować narzędzie Linkedin Insight Tag. Jest to krótki kod, który dodajemy do naszej strony, który umożliwia śledzenie konwersji, określanie grup docelowych, co sprawniejszym marketerom może wymiernie pomóc w tworzeniu efektywniejszych kampanii reklamowych. Pomimo że Linkedin Insight Tag wymaga ingerencji w kod strony, jego instalacja nie należy do skomplikowanych. Linkedin oferuje pełne wsparcie pod postacią poradników oraz ułatwionych procesów instalacyjnych dla najpopularniejszych narzędzi tworzenia stron internetowych. 

Udział w grupach dyskusyjnych

Grupy dyskusyjne na LinkedIn to doskonałe miejsce do budowania wizerunku eksperta, dzielenia się wiedzą i nawiązywania kontaktów. Znajdź grupy związane z Twoją branżą i aktywnie uczestnicz w dyskusjach - dzięki temu inni użytkownicy LinkedIna poznają Ciebie i Twoją markę. Odpowiadaj na pytania, udzielaj cennych wskazówek i dziel się swoimi spostrzeżeniami. Tego rodzaju praca z pewnością przyniesie efekty, a Ty sam staniesz się najlepszą wizytówką Twojej firmy nie tylko na portalu LinkedIn, ale również w całej branży.

O czym warto pamiętać prowadząc konto na LinkedIn?

  • Uzupełnij swoje konto w 100% - im więcej informacji podasz, tym bardziej profesjonalny wizerunek stworzysz.

  • Prezentuj się z najlepszej strony - informuj o wszystkich umiejętnościach, odbytych szkoleniach, czy zrealizowanych projektach.

  • Rozbuduj profil firmowy swojej marki - uzupełnij wszystkie informacje dotyczące struktury, profilu prowadzonej działalności, ofercie, realizacjach, nagrodach i certyfikatach.

  • Nie zapomnij połączyć konta firmowego ze stroną www i profilami w innych mediach społecznościowych.

  • Nie bój się prosić innych o rekomendacje lub potwierdzanie Twoich umiejętności.

  • Zapraszaj do swojej sieci kontaktów wszystkich, z którymi łączą Cię relacje biznesowe, lub które poznałeś osobiście np. podczas konferencji czy szkolenia. Im większą siecią kontaktów będziesz dysponował, tym większe prawdopodobieństwo, że w przyszłości trafisz do osób, na których najbardziej będzie Ci zależało.

  • Orowadź profesjonalną komunikację - LinkedIn to medium, w którym hasło „biznes” stanowi słowo klucz wszelkich relacji.

  • Buduj pozycję eksperta, twórz wartościowe treści, doradzaj, pomagaj – stań się wartościowym kontaktem.

Wykorzystaj możliwości LinkedIn do budowania wizerunku marki, nawiązywania relacji biznesowych, publikowania treści eksperckich, promowania treści i udziału w grupach dyskusyjnych. Pamiętaj, że sukces na LinkedIn w postaci poszerzenia grona kontaktów biznesowych wymaga systematyczności, zaangażowania i dostarczania wartości dla swojej społeczności. 


Tags

komunikacja, linkedin, marketing społecznościowy, media społecznościowe, strategia marketingowa


Może również Cię zainteresuje