JAK WIELKIE ZNACZENIE MA KOLOR TWOJEJ MARKI?

Czy zdajesz sobie sprawę, jak wiele treści niesie ze sobą kolor używany w twojej komunikacji marketingowej? Mózg człowieka działa w oparciu o konkretne, zakorzenione w świadomości i podświadomości schematy. Proces myślenia i zapamiętywania opiera się na łączeniu faktów, skojarzeń i symboli. Natury nie oszukamy!

Sprawdź, co oznaczają kolory Twojej marki:

CZERWONY

Jest jednym z najczęściej wykorzystywanych kolorów w marketingu. Przyspiesza tętno, stymuluje apetyt, zachęca do impulsywnych zakupów.

Symbolizuje: namiętność, miłość, fascynacja, ekscytacja, śmiałość, energia, młodzieńczość, fizyczność, pionierskość, działanie, energia, miłość, wigor, siła, pewność siebie, ambicja, moc, niebezpieczeństwo np. Coca-cola, Red Bull, YouTube, Virgin, Pinterest, KFC, Canon

RÓŻOWY

Reprezentuje wdzięk i czułość. Łączy się z tym, co urocze, dziecinne i małe.

Symbolizuje: delikatność, subtelność, miłość, spokój, poszanowanie, ciepło, długoterminowość, kobiecość, dziewczęcość, intuicyjność, troskliwość, stanowczość, czułość, wychowanie, bezwarunkowość

np. T-mobile, Cosmopolitan, Barbie

FIOLETOWY

Jest często wykorzystywany przez marki kosmetyczne. Uspokaja i reprezentuje mądrość i wyobraźnię.

Symbolizuje: głębia, luksus, niejednoznaczność, kreatywność, szlachetność, oryginalność, stymulacja, indywidualność, bogactwo, skromność, współczucie, wybitność, powaga, fantazja, wiedza, respekt, moc

np. Milka, Play, Yahoo, Cadbury

NIEBIESKI

Poprawia produktywność i ułatwia skupienie. Zwiększa poczucie pewności i zaufania wobec marki. Zmniejsza apetyt, dlatego nie powinien być wykorzystywany przy reklamowaniu żywności.

Symbolizuje: spokój, bezpieczeństwo, zaufanie, lojalność, perspektywiczność, kontrola, ratunek, determinacja, nowoczesność, cele, świadomość, harmonię, wierność, przeznaczenie, otwartość, ambicja, autorytet, komunikacja, rzetelność, współczucie.

np. Skype, WordPress, Facebook, Twitter, Intel, LinkedIn, Volkswagen, Ford

ZIELONY

Stymuluje dobry nastrój i pomaga się zrelaksować.

Symbolizuje: harmonia, życie, ekologia, równowaga, rozwój, budowanie, azyl, pozytywność, natura, obfitość, przejrzystość, dobrobyt, stabilność, pewność, trwałość, świeżość, wolność, szczęście, zdrowie

np. Greenpeace, BP, Animal Planet, Starbucks, Android, Tic Tac

ŻÓŁTY

Jest używany do zwrócenia uwagi, ale nie należy go nadużywać, ponieważ męczy wzrok. Symbolizuje: radość, pozytywność, idea, elektryczność, ciepło, energia, siła, wiedza, mądrość, pobudzenie, śmiech, sława, żywotność, twórczość, szczodrość np. Snapchat, Shell, National Geographic, InPost, McDonalds

POMARAŃCZOWY

Reprezentuje aktywność i niecierpliwość. Symbolizuje: instynkt, ciepło, dobra reakcja, optymizm, spontaniczność, ekstrawertyczność, towarzyskość, nowe pomysły, wolność, impuls, motywacja, młodość, entuzjazm, zabawa, rozrywka

np. Allegro, Amazon, Bic, Orange

CZARNY

Reprezentuje zdyscyplinowanie, siłę i niezależność. Symbolizuje: elegancja, luksus, nowoczesność, ponadczasowość, klasa, tradycja 

np. Adidas, MTV

BIAŁY

Reprezentuje początek i wiąże się z doskonałością. Symbolizuje: czystość, pokój, niewinność, neutralność, kreatywność, prostota,

np. Apple, Nike

SZARY

Stanowi idealny kontrast dla każdego innego koloru. Symbolizuje: neutralność, praktyczność, organizacja, porządek, ład korporacyjny

np. różnego rodzaju Ministerstwa i instytucje kulturalne

BRĄZOWY

Reprezentuje uczciwość i praktyczność. Symbolizuje: naturalność, spokój, ciepło, neutralność, niezawodność, pomoc, solidność

np. UPS, Wittchen

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Scroll Up