Witaj na naszym blogu!

Znajdziesz tutaj dawkę wiedzy, która pozwoli rozwinąć Twoją markę


JAK PROWADZIĆ SKUTECZNY MARKETING? UCZELNIA

Poznaj 6 sprawdzonych taktyk na prowadzenie efektywnych działań marketingowych Twojej uczelni!

  1. Twoim celem jest przyciągnięcie uwagi maturzystów, dlatego nieustannie musisz obserwować trendy, by podążać z duchem czasu. Swoimi działaniami musisz zainspirować i zaskarbić sympatię uczniów, ale także ich rodziców, którzy bardzo często pełnią rolę najważniejszych doradców.
  2. Bardzo aktywnie prowadź konta na mediach społecznościowych. Skup się jednak nie tylko na Facebooku, ale przede wszystkim na Instagramie, YouTubie i Tic Tocu. To tam obecnie najwięcej czasu spędzają młodzi ludzie. Twoje działania muszą być przemyślane i idealnie dopasowywać się do formatów i kreacji angażujących daną społeczność.
  3. Twórz filmy. To obecnie najpopularniejsza i najbardziej efektywna forma promocji. Mamy tu na myśli nie tylko krótkie filmy publikowane na YouTubie, ale relacje na żywo, które obecnie rządzą na Facebooku, Instagramie i Tic Tocu. Postaw na kreatywny i oryginalny pomysł, bądź odważny. Wykorzystuj przy tym swoich studentów, oni najlepiej wiedzą, jak dotrzeć do tej grupy docelowej i znacznie lepiej znają bieżące trendy. Ponadto, nic tak nie uwiarygodnia przekazu, jak autentyczni bohaterowie, pełni pasji i zapału. Takie filmy dają również sygnał, że uczelnia zwraca uwagę na swoich studentów i angażuje ich w funkcjonowanie i promocję placówki.
  4. Organizuj eventy i dni otwarte, a także bądź obecny na targach. Spraw, by wizyta w uczelni lub na jej stoisku dostarczała mnóstwa emocji. Uczelnia musi przyciągać, angażować, przywiązywać i inspirować, jeszcze zanim uczeń stanie się jej studentem. Postaw na różne formy interakcji. Nic tak nie zostaje w człowieku jak emocjonująco przeżyte chwile – zorganizuj grę, uruchom mechanizmy grywalizacji, pozwól by uczniowie i studenci mogli między sobą rywalizować lub przeżyć coś pierwszy raz w życiu.
  5. Zostaw po sobie ślad. Postaw na przemyślane gadżety firmowe. Pamiętaj, że maturzystów, czeka wyjątkowy, trudny i stresujący czas. Pomóż im w tym. Zaproponuj narzędzia, które ułatwią im przygotowanie się do egzaminów lub pomogą się zrelaksować tuż przed maturą. Zaczynając od najzwyklejszych zakreślaczy i karteczek na notatki, poprzez worki, plecaki i torby-nerki, kończąc na powerbankach i ładowarkach solarnych.
  6. Potraktuj maturzystę, jak studenta Twojej uczelni. Jeszcze zanim oficjalnie zostanie wpisany na listę studentów, podaruj mu coś co pozwoli mu być częścią uczelni. Dobrym pomysłem jest podarowanie przyszłym studentom książeczek w których znajdzie się pakiet zniżek nie tylko na „wpisowe” lub czesne, ale także do wykorzystania np. w uczelnianej kawiarni lub punkcie ksero. Ułatw mu identyfikację z nową społecznością do której pretenduje – podaruj firmową bluzę lub koszulkę, albo chociaż dobrej jakości teczkę na wszystkie najważniejsze dokumenty albo etui na indeks, legitymację lub bilet miesięczny.
Scroll Up