JAK PROWADZIĆ SKUTECZNY MARKETING? RESTAURACJA

Poznaj 8 sprawdzonych taktyk na prowadzenie efektywnych działań marketingowych Twojej restauracji!

  1. Skup się na atrakcyjnej prezentacji. Jeżeli chcesz pokazać swoje dania – musisz pokazać najpiękniejszy talerz, jaki kiedykolwiek wyszedł z Twojej kuchni. Odpowiednio oświetlone i skadrowane zdjęcie musi pobudzić apetyt Twoich gości i zachęcić ich do kosztowania. Zwróć uwagę na używane składniki – lokalność, sezonowość, świeżość – to cechy, które przyciągają i warto promować je na bieżąco.
  2. Skoncentruj się na opiniach. To one decydują, czy ktoś przekroczy próg Twojej restauracji. Klienci bardzo często sugerują się opiniami o serwowanym jedzeniu i poziomie obsługi i często wrażenia innych osób traktują, jak swoje pierwsze wrażenia kontaktu z danym miejscem. Poważnie traktuj każdą nieprzychylną opinię – niech będzie lekcją dla ciebie, którą będziesz potrafił przekuć w swój sukces.
  3. Zaskocz nieszablonowym pomysłem np. pokazuj restaurację od kuchni, czyli miejsca, gdzie zaglądają tylko nieliczni a które stanowi serce restauracji. Prezentuj sylwetki osób, które decydują o tym, co ląduje na talerzach. Doceń wszystkie osoby, które wpływają na komfort pobytu gości w Twojej restauracji. Zwracaj uwagę na detale, które tak naprawdę budują klimat danego miejsca.
  4. Promuj kulturę jedzenia. Pokazuj tętniące życiem miejsce, w którym każdy miło i wartościowo spędza czas z rodziną lub przyjaciółmi. Buduj wizerunek restauracji jako miejsca spotkań towarzyskich i biznesowych, zawsze zakończonych sukcesem.
  5. Postaw na media społecznościowe. To gwarancja szybkiego dotarcia do przedstawicieli Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, by natychmiast reagować na wszystkie otrzymywane wiadomości i prezentować tylko aktualną ofertę. Na bieżąco informuj o godzinach otwarcia lub imprezach zamkniętych, żaden klient nie chce odbić się od drzwi gdy wyjdzie już ze świata online.
  6. Wykorzystuj trendy. Obecnie szeroko pojęte jedzenie i tzw. #foodporn są jednym z najpopularniejszych obiektów fotografowanych i prezentowanych na portalu Instagram. Ludzie uwielbiają oglądać smakowicie wyglądające potrawy. Są dla nich inspiracją i na długo zostają w pamięci. Wykorzystaj tą modę, ale bacznie obserwuj trendy, bo nic nie zmienia się szybciej niż popularność w mediach społecznościowych.
  7. Zaskakuj ofertami specjalnymi. Zmuś gości, by bacznie obserwowali Twoje ruchy, bo w zamian czekają na nich dodatkowe korzyści. Darmowy deser na hasło zaprezentowane na Facebooku? Tańsza kawa z okazji Blue Monday? Powiększony hamburger z okazji Światowego Dnia Hamburgera? Ogranicza się tylko własna wyobraźnia.
  8. Zrób wszystko, by Twoi goście chcieli do Ciebie wracać. Przywiąż ich do swojej marki. Zainwestuj w gadżet, który będzie przypominał im o Tobie każdego dnia np. karta lojalnościowa, autorska szklanka, deska do krojenia, kubek który możesz napełnić i zabrać na wynos, czy słomka wielorazowego użytku.
Scroll Up