JAK PROWADZIĆ SKUTECZNY MARKETING? GABINET STOMATOLOGICZNY

Poznaj 6 sprawdzonych taktyk na prowadzenie efektywnych działań marketingowych Twojego gabinetu stomatologicznego!

  1. Pokonaj wrodzony strach przed wizytą u stomatologa. Pokaż swój gabinet. Spraw, by pacjent czuł, że udaje się do miejsca które zna, w którym nie spotka go nic złego, w którym będzie czuł się komfortowo i w którym czeka go opieka na najwyższym poziomie. Oprowadzaj go wirtualnie, przedstawiaj ekipę i pokazuj ją od ludzkiej strony, oswajaj z narzędziami, uspokajaj jeszcze zanim przekroczy próg gabinetu.
  2. Chwal się swoją specjalizacją. Pacjent musi wiedzieć, że trafi w najlepsze ręce i uzyska konkretną pomoc. Bądź ekspertem i nie bój się dzielić wiedzą, nawet gdy wyda ci się zbyt specjalistyczna. Pacjent lubi wiedzieć i lepiej, gdy odpowiedzi udzieli mu fachowiec, a nie dr Google. Prowadź blog podpięty do strony www, a linki do artykułów promuj w mediach społecznościowych.
  3. Odróżnij się od konkurencji. Ile gabinetów stomatologicznych jest w Twoim mieście? Czym chcesz namówić ich pacjentów do zmiany gabinetu? Co możesz zrobić lepiej od innych? Czy możesz gwarantować dodatkową wartość? Zastanów się i wyraźnie przedstaw to światu. Na początek postaw na rozpoznawalną i łatwą do zapamiętania nazwę oraz logo.
  4. Bądź przy swoim pacjencie zawsze, kiedy będzie Cię potrzebować. Stwórz nieszablonową i estetyczną wizytówkę, którą każdy będzie z przyjemnością nosił w portfelu. Rozdawaj je pacjentom po kilka sztuk, dzięki czemu będą mogły rozchodzić się drogą kolejnych poleceń.
  5. Zadbaj o swoich najmniejszych pacjentów. Absolutnie nie namawiamy Cię do przekupstwa, ale drobna zabawka wręczana podczas wizyty, sprawi, że mały pacjent wykształci w sobie nawyk częstych wizyt profilaktycznych. A to wszystkim wyjdzie na zdrowie. Zadbaj jednak, by upominek reklamowy, był naprawdę atrakcyjny dla dziecka. To nie musi być nic drogiego i dużego, czasem zwykła przypinka potrafi zdziałać cuda. Myśl nieszablonowo: peleryna lub maska superbohatera, łamigłówka, która odwróci uwagę, gra planszowa, która umili rodzinne wieczory?
  6. Wprowadź system lojalnościowy. Nie bój się rabatów i promocji cenowych, zwłaszcza jeżeli udzielasz ich w podziękowaniu za zaufanie jakim wcześniej zostałeś obdarzony. Wybór stomatologa to wybór „przyjaciela na lata” – tutaj nie podejmuje się zbędnego ryzyka.
Scroll Up