Witaj na naszym blogu!

Znajdziesz tutaj dawkę wiedzy, która pozwoli rozwinąć Twoją markę


UPOMINEK BIZNESOWY – JAK DOBRAĆ ODPOWIEDNI?

W codziennym pośpiechu często zapominamy o dobrych gestach i słowach uznania, a każdy z nas pragnie być docenianym za swoją pracę, zaangażowanie, wkład jaki wnosi, poświęcony czas. Z związku z tym ważne jest by okazywać dostateczną wdzięczność i uznanie w stosunku do swoich współpracowników, kontrahentów i partnerów biznesowych. Z pomocą przychodzi nam upominek biznesowy – to narzędzie marketingowe, często nie doceniane, a o wiele tańsze i może być bardzo spersonalizowane. Im bardziej unikatowy i nieoczekiwany będzie nasz gest, tym więcej dostaniemy w zamian i na dłużej pozostaniemy w pamięci obdarowanego.

Rytuał obdarowywania i gest odwdzięczania się bez wątpienia są mocno zakorzenione w naszej kulturze. Ofiarowanie upominku stanowi istotną część złożonego aktu budowania relacji międzyludzkich, dlatego coraz więcej firm dostrzega znaczenie i wartość upominków biznesowych wręczanych przy okazji mniej lub bardziej formalnych spotkań. Coraz więcej pracodawców dostrzega także potrzebę pokazania pracownikom, jak ważna jest ich praca i codzienne zaangażowanie. Upominki biznesowe stanowią zatem niezbędną inwestycję w ramach budowania długofalowych relacji z całym otoczeniem firmy. Okoliczności do wręczania upominków nie brakuje.

Nawet drobny upominek biznesowy może znacząco ocieplić relacje i zacieśnić współpracę biznesową. I choć wydaje nam się czymś naturalnym, sam gest wyrażania wdzięczności wywołuje silne emocje zarówno po stronie obdarowywanego, jak i osoby wręczającej prezent.

W co zatem zainwestować?
Jakie upominki biznesowe okażą się strzałem w dziesiątkę?
Jak ustrzec się przed popełnieniem błędu czy niedopatrzenia przy wręczaniu nie odpowiedniego upominku ?

Najważniejsze, by upominek biznesowy był dobrej jakości. Jego rodzaj i wartość powinny być dopasowane do rodzaju relacji z odbiorcą. Właściwie dobrany prezent zapewni odbiorcy poczucie bycia wyjątkowym i szanowanym partnerem.

Przy okazji jakich okoliczności najczęściej wręczamy upominki biznesowe?
  • jubileusze, święta i wydarzenia firmowe,
  • eventy, targi i konferencje branżowe,
  • zakończenie długoterminowej współpracy,
  • nawiązanie nowych relacji biznesowych,
  • koniec roku.
Jakie są cele wręczanie upominku biznesowego?
  • zwiększenie świadomości marki,
  • pokazanie wartości charakteryzujących firmę,
  • udowodnienie stabilności ekonomicznej i potencjału możliwości,
  • pokazanie profesjonalizmu i troski o partnerów,
  • podziękowania za pracę i wysiłek włożony w realizację konkretnego celu/zadania,
  • budowanie więzi
  • docenienie dotychczasowej współpracy.

Wręczanie upominku w sytuacji biznesowej wymaga wiele taktu. Powinniśmy wystrzegać się przedmiotów osobistych i stawiać na ponadczasową klasykę i uniwersalność. Prezent musi być dopasowany do wieku i stylu życia osoby obdarowywanej. Powinien wywołać pozytywne skojarzenia. Równie istotny jest sam moment wręczania upominku. Nietaktem jest np. wręczanie prezentu przed podpisaniem umowy. Należy pamiętać także, że są korporacje, w których kultura organizacyjna zabrania przyjmowania jakichkolwiek gratyfikacji. Warto pamiętać o obostrzeniach prawnych i podatkowych dotyczących upominków o większej wartości.


Szukasz ekskluzywnych upominków biznesowych najwyższej jakości? Chcesz zbudować określony wizerunek oraz przyciągnąć uwagę swoich klientów i partnerów biznesowych?

Zapraszamy na stronę Exclusive Center Europe Gifts, oficjalnego dystrybutora ekskluzywnych upominków dla biznesu.

Scroll Up