Witaj na naszym blogu!

Znajdziesz tutaj dawkę wiedzy, która pozwoli rozwinąć Twoją markę


DOBRE ZDJĘCIE, CZYLI JAKIE?

Żyjemy w kulturze obrazkowej. Współcześnie nie ma marketingu bez zdjęć. Nawet jeżeli oferowany produkt lub usługa są niematerialne, ofercie zawsze towarzyszy zdjęcie np. szczęśliwych użytkowników.

Zdjęcia budują rozpoznawalność marki. I nie ważne, czy są profesjonalne, czy totalnie amatorskie – to one tworzą wizerunek marki w Internecie. Nasz mózg przetwarza obraz kilkadziesiąt tysięcy razy szybciej niż informację tekstową.

Łatwy dostęp do fotografii cyfrowej spowodował, że zostaliśmy zalani przez falę mniej lub bardziej atrakcyjnych zdjęć. Aparat w smartfonie stał się naszym kolejnym organem – towarzyszy nam w każdej chwili i w czasie rzeczywistym publikuje nasze zdjęcia całemu światu.

Klient oczekuje zdjęć najwyższej jakości. Współcześnie możemy dostrzec dwa trendy zdjęć wykorzystywanych w mediach społecznościowych topowych światowych marek:
zdjęcia lifestylowe, pokazujące produkt w typowych, choć tak naprawdę starannie wyreżyserowanych sytuacjach życiowych,
zdjęcia wywołujące efekt zaskoczenia poprzez nietypowe wykorzystanie produktu lub niestandardowe ujęcia.

Coraz częściej profesjonalne zdjęcia produktowe i wizerunkowe, są przeplatane z amatorskimi zdjęciami, pokazującymi firmę „od kulis”. Stanowi to idealne narzędzie ocieplające wizerunek marki i prezentujące jej ludzką twarz. Należy jednak pamiętać, by opracować konkretny plan działania i nie pokazywać „wszystkiego, jak leci”. Wizerunek marki musi być spójny i bazować na konkretnej estetyce. Strategia „less is more” sprawdzi się tu doskonale.

Pamiętaj, że nawet prezentując zdjęcia produktowe, nie sprzedajesz nimi samego produktu, ale określony nastrój, potrzebę i pragnienie. Odbiorca ma poczuć chęć życia w świecie z Twojego zdjęcia. Dlatego zanim naciśniemy migawkę aparatu, niezwykle ważna jest dogłębna analiza grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć.

Oprócz samych zdjęć, niezwykle ważny jest także sposób ich dystrybucji i udostępniania. Zdjęcia muszą rozchodzić się po Internecie niczym wirus. Lajki, komentarze i udostępnienia na prywatnych profilach – to cel, do którego zawsze powinniśmy dążyć. Koszt produkcji zdjęcia, a koszt jego promocji to dwa zupełnie inne, równie ważne budżety.

Jeżeli masz problem z zapewnieniem sobie swoich własnych, autorskich zdjęć, możesz wykorzystać miliony plików zamieszczonych w przeróżnych komercyjnych bankach zdjęć. Plus jest taki, że za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymujesz w pełni profesjonalne pliki, który sam wybierasz, więc najlepiej spełnią Twoje oczekiwania. Minus jest taki, że nie kupujesz zdjęć na wyłączność, więc gdzieś, kiedyś możesz zobaczyć „swoje” zdjęcie w kampanii reklamowej zupełnie innej marki.

Lista najpopularniejszych banków zdjęć:

Jakie nadchodzą zmiany?
Coraz większą popularnością zaczyna cieszyć się tzw. fotografia 360 stopni, czy zdjęcia obrotowe, pokazujące produkt lub miejsce z każdej perspektywy. To sposób, by na dłużej zatrzymać uwagę odbiorcy i zaspokoić jego potrzebę dokładnego sprawdzenia oferty przed zakupem.

Scroll Up