BLOG JAKO NARZĘDZIE MARKETINGOWE

Blog firmowy to obecnie jeden z prostszych sposobów na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Jeśli spojrzymy na to narzędzie z biznesowej strony – blog może pomóc w generowaniu leadów, pokazania oferty w subtelny/oryginalny/luźniejszy sposób czy wpłynąć na wzrost zainteresowania twoją firmą – nie należy jednak zapominać, że służy on głównie do celów wizerunkowych.

Jak prowadzić bloga firmowego?

  • Unikalne i wartościowe treści kluczem do sukcesu.
    Pamiętaj, że klienci wchodząc na Twojego bloga chcą wynieść konkretne informacje. Dopasuj swoje treści do grupy odbiorców – zastanów się czego oni oczekują, jakie tematy mogą ich zainteresować. Wpisy powinny być odpowiedzią na potrzeby klientów.
  • Unikaj branżowego żargonu.
    Treści na blogu powinny być zrozumiałe dla każdego. Jeśli posługujesz się fachowym słownictwem, ograniczasz grupę swoich odbiorców do ekspertów w branży. Pisz tak, aby zyskać zaufanie klientów – tych bez znajomości profesjonalnego słownictwa również.
  • Skup się na wizerunku, nie na sprzedaży.
    Wpisy na blogu powinny służyć budowaniu relacji z klientem. Unikaj typowych ofert sprzedażowych – może to zniechęcić potencjalnego klienta do skorzystania z twoich usług/produktów. Możesz za to wpleść subtelnie w treść swoją usługę/produkt, przedstawić go jako przykład czy luźno opowiedzieć o swoich przemyśleniach na jego temat – ważne, żeby ta treść niosła coś interesującego, jakąś dodatkową wiedzę dla Twojego czytelnika.
  • Dbaj o szczegóły!
    Blogi powszechnie uważane są za źródło informacji – nie wprowadzaj swoich czytelników w błąd, sprawdzaj swoje treści! Unikaj podpisów typu ”admin” lub nazwa firmy, zamiast tego użyj swojego imienia i nazwiska – zwiększysz tym wiarygodność i zyskasz zaufanie odbiorców.
  • Systematyka.
    Co jest gorsze od nietrafionych wpisów? Brak wpisów. Pamiętaj, że Twój blog nie może pozostać bez aktualizacji. Ustal harmonogram i wypracuj konkretny plan udostępniania treści – jeśli zaniedbasz ten punkt, a czytelnikom przez kilka tygodni nie dostarczysz nowych wpisów – zapomną o twoim blogu lub zaczną szukać potrzebnych informacji u konkurencji.

Pamiętaj, że poznając bliżej czytelnika oprócz budowania trwałych relacji, możesz dowiedzieć się jakich produktów szuka i na co zwraca szczególną uwagę podejmując decyzje zakupowe. Pomoże Ci to w dopasowaniu oferty do twojej grupy odbiorców!

Scroll Up